2016. június 25., szombat

5 dolog amit biztosan ne tegyünk egy webáruházzal

A webáruházak között egyre nagyobb a verseny, minél több szereplő csatlakozik a piachoz, amin mi is jelen vagyunk a webáruházunkkal. Nem elég, hogy jó a termék, az önmagában kevés. Ha az érdeklődő, ha nem kapja meg a neki szükséges információt vagy nem találja meg a hozzá vezető utat keres mást, ahol megtalálja. Másik webáruházat.

1, Nem találhatók meg az oldalon az elérhetőségek

Valószínűleg első hallásra ez egy nem túl fontos dolog, hiszen ez egy webáruház, online bolt.... gondolhatjuk. A helyzet az, hogy a leendő vevőink jellemzően érdeklődők, ha nem találnak meg valamit, akkor kérdeznek. Ha eldugjuk az adatainkat, akkor nem tudnak kérdezni. Tegyük ki a fejlécbe a telefonszámot. Azt a telefonszámot amit felveszünk vagy amin elérhetők vagyunk és ha nem akkor visszahívjuk. Ha korlátozott időben tudunk válaszolni a kérdésekre, akkor adjuk meg a hívásfogadás időpontját.
Email címet is megadhatunk, bár az jellemzően nem tud olyan gyors lenni, mint egy telefon. Vonzóvá úgy tehetjük, ha aláírjuk, hogy 3 percen belül válaszolunk! Csak akkor írjuk oda, ha igaz, ellenben a vevőt nem látjuk többé.

2, Nincsenek termékleírások

Nincs annál rosszabb, ha nem kapunk tájékoztatást egy termékről. Igen, tudjuk egy adott gyártó adott típusú televíziója vagy hűtőszekrénye, bármilyen elektronikai cikke ugyanazokkal a paraméterekkel bír minden weboldalon. Aki azt hiszi, hogy elég a terméket meg az árát feltenni és már viszik, mint a cukrot, az nagyot téved. Az információ fontos dolog, ezzel bizalmat ébresztünk az érdeklődőben, megbizonyosodik arról, hogy ő valóban ezt a terméket kereste. Mi lenne, ha csak a neve lenne meg az ára és még fotója sincs? Ön vásárolna egy ilyen áruházban? Nem arra gondolna, hogy mi van ha ez nem az idei, hanem a 2 évvel ezelőtti modell? Pontos leírás híján nem tudja beazonosítani, nem lesz bizalma hozzá.

A leírások esetén azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a sarki boltban ott áll a vevő előtt az eladó. Megy a kérdés-válasz párbeszéd. A webáruházban nem áll ott a vevő előtt, nem tud segíteni neki. Ha csak.... nem olyan leírást készít, ami segíti a vevőt. Ne csak aszáraz tényeket közölje, hanem gondoljon arra, hogy mit szeretnének tudni a vevői a termékről, hogy megvásárolják. Ha van boltja is, szedje össze az eladóktól azokat a kérdéseket, amiket a vevők élőben feltettek nekik és írja ki a webáruházba!

3, Nem tesz képet a termékhez

Nagyjából, mint a leírás hiánya, de azt gondoljuk, hogy a fotó még rosszabb ha hiányzik. Szintén elmarad a bizalom. Azt kapom amit várok vagy sem? Fotó esetén nem elégséges a legyen egy fotó. Egy fotó legyen jó minőségű, éles! Rossz minőségű fotóval kár próbálkozni csak azért, hogy kipipáljuk: megvan a fotó is. A fotó nem csak egy képet jelent. Képből többet kell feltölteni, pláne ha fontos részleteket tudunk megmutatni vele, ami több termék esetén megkülönbözteti egy másiktól. A termékfotó meggyőzi a vevőt, hogy jó terméket néz. Fontosak a részletek.

Egy valamit magára adó webáruház képeinél nem véletlenek a fehér hátterek. Részben egységessé teszi az összképet másodsorban pedig nem vonja el a termékről a figyelmet. Mi a fene van ott a háttérben?... Fehér háttér a terméket helyezi előtérbe.
Gondolhatjuk, hogy oké, honnan veszünk ilyen képeket.
a, amennyiben a termék gyártója készített ilyet kérjük el. NEM elegendő, ha a weben látjuk hogy vannak fehér hátteres képek, szedjük le őket. Ilyen esetekben célszerű egy emailben megkeresni a kép felhasználási lehetőségeiről jogosan nyilatkozni tudó személyt a cégnél és kérni tőle hozzájárulást vagy felhatalmazást a képek felhasználhatóságára. Célszerű a felhasználási területeket előre tisztázni, mihez kapunk engedélyt.
b, nem véletlenül van a fotósok között olyan aki termékfotózást is vállal. Az is-t direkt írtam, mivel akár találhatunk olyan fotóst, aki kifejezetten termékfotós. Igen, a fotós szakmán belüli külön terület a profi termékfotózás. Lefotózhatja egy fotós is... ahogy egy esküvőt is végigfotózhat szinte bárki, a különbségek a végeredményben lesznek.
Elképzelhető, hogy egy profi termékfotós ugyan az elején tovább szórakozik a fények beállításával, hogy a háttér valóban fehér legyen, de nála valószínűleg a képeken az utómunkáért kevesebbet fogunk fizetni, mint annál, aki egyesével akarja kijavítgatni a háttér és a kép hibáit, élességet, színeket.
c, induló webáruház esetén ha képet kell szereznie, nem a fotós lesz akit elsőnek megbíz. Lesz olyan fázis, amikor fog fotóztatni és ha gyakran változnak termékei és sok képet kell készíttetnie, előbb-utóbb az is elképzelhető, hogy saját fotót készít, ha van hozzá affinitása. Ekkor a képek lehetséges, hogy nem lesznek példás fehér háttérrel, de ha az azonos sorozatokat ugyanúgy fotózza kihozhat belőle egy egységességet. Sok apró pepecseléssel jár a sok beállítás (pl. fontos a színhűség is (nem jó, ha a vevő a fekete cipőt rendelve szürkét kap a helytelen képszín miatt), de a saját képnél nincs gyorsabb.

4, Az idő pénz, legyünk gyorsak

Az interneten ez még inkább igaz. Egy vásárlási döntés meghozatalakor pedig pláne. A vevő nem vár. Akar venni valamit. Most. Az nyer, aki előbb meg tudja adni a választ a kérdéseire. Ha jó a termékleírás és abból minden kiderül vagy meggyőzi a fotó vagy megtalálja a telefonszámot és felvesszük a telefont vagy nagyon rövid időn belül kap választ az emailjére. Gondoljuk csak meg rajtunk kívül még 10 másik webáruháznak is elküldte érdeklődő levelét. Nyilván aki a gyorsabb, azzal kezdődik meg a párbeszéd. Van még egy lehetőség, de ezzel nem minden érdeklődő szeret élni, ez az online chat. Beírja a kérdést megadjuk a választ. Tudunk neki segíteni.

5, Pontosság, figyelem, naprakészség

Sokan azt gondolják elegendő egy webáruházat elindítani és már másnaptól dőlni fognak a megrendelések, karba tett kézzel hátra lehet dőlni és lazítani. Aki így gondolja, most tegyen le egy webáruház beindításának a gondolatáról is. Ahogy elindítottuk a termékek karbantartásával, információk pontosításával és frissítésével magának az áruháznak a naprakészségével kell foglalkoznunk. Követésről, közösségi média szerepéről, reklámozásról, analitikáról még nem is beszéltünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése