2016. július 17., vasárnap

Tartalom feltöltés - gondolatok egy webáruház indításáról

Sokan egy webáruház készítését a következőképpen képzelik el:

  • Megjelenik az igény: kell nekem egy webáruház
  • Kiválaszt egy valamilyen oknál fogva szimpatikusnak tűnő webáruház készítő céget.
  • Elkészítik a webáruházat
  • Valaki feltölti a termékeket
  • Hátradőlünk és kész! Nincs több dolgunk.
Ez a webáruház sohasem fog elkészülni vagy sohasem fog pénzt termelni.

Általában azt szoktuk mondani, hogy egy webáruház sosem készül el igazán. Ezt több irányból is meg lehet közelíteni. 
Fejlesztői oldalról azért nem, mert állandóan vannak új igények, ötletek amik fejlesztést, módosítást generálnak. Nagy a verseny az ötletek terén, aki valamilyen új ötletet kitalál és alkalmaz a webáruházában, biztosan előnyre tehet szert általa.

Megrendelői oldalról azért nem, mert egy több száz termékkel rendelkező áruházban a termékek feltöltése, karbantartása már állandó feladatot jelent.

Nem hanyagolhatjuk el az új termékek feltöltését, nincs idő a várakozásra. Azonnal fel kell tenni, amint megkaptuk őket.


Mik a fontos szempontok a webáruház tartalom feltöltésénél?

Megnevezés

A megnevezés az egyik legfontosabb. 2016-ban a webáruházaknál a termék nevét úgy nevezzük el, hogy tartalmazzon minden fontos szót, mellyel a termék leírható. Nem baj, ha nem 2 szóból áll a termék neve, de ne essünk át a ló túl oldalára is. Miért fontos ez? A termék neve jelenik meg az oldalon, arra fog a vevő kattintani. Ha már ott lát olyan jellemzőket a termékről, amik segítik a választást, akkor gyorsabbá tesszük számára a keresgélést. Hamarabb találja meg amit keres. 

Másrészt a keresőoptimalizálás szempont sem elhanyagolható tényező. A Google a termék nevével linkelt oldalt a termék nevén keresztül éri el, ha abban és ráadásul még a termék linkjében is megjelennek ezek akkor erősítik egymást.

Termék leírás

Egy jó termék leírás fél siker! Honnan vegyek termék leírást? Semmiképpen se másolja le egy másik hasonló terméket árusító webáruház termék leírását. Egyrészt, mert másolt tartalmat fog megjeleníteni a webáruházában, másrészt ha a hibákat, elírásokat is lemásolja, akkor még hibás információt is fog közölni a termékről.

Tudjuk, hogy egyes termékek esetén a száraz műszaki adatokat nem lehet másképpen előadni, bár még ezzel is lehet vitatkozni. Ezeket fel kell tüntetni, segítik a meggyőzést, döntést.

Az viszont mindenképpen megtehető, ha a termék leírását egyedileg készítjük el. Ilyenkor gondolkodjunk úgy, ha a vevőt mi segíti a termék kiválasztásában. Milyen előnyöket vagy érveket sorakoztathat fel magában a döntés meghozatalakor adott esetben egy másik termékkel összehasonlítva. Megközelíthetők a használati oldalról vagy a célszerűség oldaláról. Olyan legyen a termék leírás, hogy utána nem maradjon más kérdés, csak a vásárlás.

Jó ötlet, ha a bolttal is rendelkezők, a telefonos vagy személyes érdeklődők kérdéseit felírják egy jegyzetbe és azokat kidolgozva kibővítik a termékleírást. Gondoljuk meg, ezeket már tízen, húszan megkérdezték tőlünk, amikor nem vagyunk jelen egy internetes vásárlónak eszébe juthatnak ezek? Kitől kérdezi meg őket? Ha tőlünk nem választ egy olyan oldalt, ahol gondoltak rá, odaírták és nem kell kérdezni, mert egyértelmű!

Legyen egyedi a termékek leírása!

Termékfotó

Mindenhol olvasható, itt sem kerül másként a listára a termékfotó fontossága.
A termékek feltöltésekor a csak keressünk egy képet és töltsük fel, legyen már kész típusú gondolkodásmód zsákutcába terel bennünket.

Mik a jó termékfotó jellemző? Mire kell figyelnünk?
  • Azt a képet töltsük fel ami a terméket ábrázolja. Ugye ezt nem kell magyarázni?
  • Legyen megfelelő méretű a kép. Senki sem szeret nagyítóval a monitor előtt ülni és bogarászni, hogy ez vajon az? A megfelelő méretnél ne csak az ikon képre gondoljunk, hanem a kinagyításkor megjelenő kép megfelelő méretére is. Lehet, hogy a nagyítás alkalmával veszünk észre részleteket.
  • A megfelelő méret mellett a minőség sem elhanyagolható. Mire megyünk egy nagy méretű, de homályos képpel? A kép legyen éles, kontrasztos.
  • Több kép, nagyobb esély. Több kép esetén meggyőzhetjük a vevőt, hogy valóban jó termékhez jó fotót néz, hiszen ha van több képünk róla, akkor azt feltöltéskor több alkalommal is ellenőriztük, nem csak kerestünk egyet és kész.
  • Több kép feltöltésekor lehetőségünk van a részleteket is megmutatni. Van valamilyen különlegessége a terméknek, tessék fotót készíteni róla és feltenni a teremék képek közé. Pl. televíziók hátsó és oldalsó csatlakozósora.
  • Egységesség. Az innen onnan összeszedett fotókkal az egységesség nehezen kivitelezhető. Milyen jól is néz ki az a termék lista oldal, ahol a termékek világos (fehér) háttér előtt közel azonos mérettel, de a kép területén belül egységes elrendezésben jelennek meg? Ha van lehetőségünk a fotózásra, akkor ez könnyebben kivitelezhető. Pl. minden termék azonos irányba is nézhet. Ha nincs a fotózáshoz megfelelő affinitásunk, vegyünk igénybe termékfotóst vagy webáruház termékfeltöltésében jártas szakembert, aki a képeket is meg tudja vágni, professzionálisan feldolgozni.
Egységes?

Azt szoktuk mondani a spórolósoknak akik 1 fotóval és 2 mondattal akarják elintézni a termékek feltöltését, hogy az interneten van hely. Amit el lehet mondani és el kell mondani azt fel kell tölteni. Nem vagyunk jelen egy vásárlási döntési helyzetben, hogy az érdeklődőből vevőt csináljunk, csak a termékoldal tudja megtenni ezt helyettünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése