2016. június 21., kedd

Webáruház megrendelői ötletek alapján 1.


Ez a kép csak illusztráció.

Néha találkozik az ember furcsa megrendelői igényekkel. Név nélküli, cég nélküli példa következik.

Amikor már az ajánlatkérés is furcsa, akkor fel kell készülni arra, hogy az igény sem lehet majd egyszerű. Hát nem volt az. :)

4-5 éve történt, hogy a kedves megrendelőnek konkrét elképzelése volt arról, hogy hogyan is kívánja elkészíttetni a leendő webáruházát. Webáruház készítőként tud örülni az ember annak, ha a megrendelő nem csak úgy kér valamit, mert "a szomszédban működő cégnek is már van webáruháza hát csináltassunk mi is valamilyet" alapon, hanem vannak konkrét elképzelések megjelenésre vagy működésre vonatkozólag. Aztán ezekből vagy lesz valami vagy nem. Jellemzően nem, ha nagyon elrugaszkodottak.

A mi hősünk igényét már elképzelni is nehéz volt, skicceket pedig nem nagyon készített hozzá, de megpróbálta személyesen előadni.

A webáruházba érkezésekor a vevő mint egy bolt ajtaján nyisson be az áruházba (természetesen animált volt az elképzelés), majd a benyitást követően köszöntse egy hang. Egy hang... :)

Miután belépett egy áruházi előtérben találja magát, ahonnan különböző irányokba indulhat, ezeket vizuálisan ajtókkal szerette volna szimbolizálni. Az ajtó, amin keresztül belépünk animálva nyíljon ki, ekkor egy polcokkal teli szobába érkezünk. Ez maga egy zsákutca a kategorizálás szempontjából, mert innen továbbmenni nem lehetett, csak a szobában lévő polcokon csücsülő "termékek"-ből lehet választani. Minden termék egy doboz, amit kiválasztva a doboz a polcról emelkedjen le és nyíljon ki a teteje, majd amikor belekukkantunk, akkor láthatjuk meg a termék képét, később az adatait.

A dobozokat valahogyan az oldalukra írt terméknévvel lehetett volna beazonosítani, de itt már kérdéses, hogy milyen módon fér ki egy hosszabb vagy rövidebb terméknév az oldalára.

A válogatás a dobozok leemelésével, belekukkantásával történt volna. Biztosan gyorsan és hatékonyan lehet válogatni így, de néha az elképzelések a praktikusságot felül tudják írni.

Ebben a webáruházban vásárolni is lehetett volna. Ha egy terméket megveszünk, akkor a dobozt bele kellett volna egy bevásárlókosárba tenni. Ha több terméket veszünk, akkor mindegyiket bele kellett volna tenni. A belerakást követően a bevásárlókocsinak animálva át kellett volna száguldania a képernyőn szemléltetve, hogy a termék belekerült a kosárba. :)

A pénztár oldal sem lett volna túlcizellálva. Csak a "pénztárgépet", mint kasszát kellett volna megjeleníteni egy kedves pénztárossal, aki mosolyogva közölte volna a végösszeget.

A pénztártól való távozás után, mert természetesen nem lehet csak úgy kimenni kifelé menet a bejövetel útját jártuk volna végig, kassza -> előtér -> ajtó.


Az előtérben reklámokat is meg kellett volna jeleníteni az akciós termékekről. Ezek az akciós termékek egy ablak mögött helyezkedtek volna el, amiket egyesével lehetett volna megtekinteni az ablak lecsúszására majd felnyílására jelent volna meg a következő termék. Biztosan gyorsan meg lehetett volna találni a 32.-et, ha netán azt kiszúrtuk volna, mert a lapozást csak előre/hátra nyilakkal lehetett volna megtenni. Fel-le-fel-le... hipp hopp itt is van amit kerestünk.

Természetesen flashben kellett volna elkészíteni, hogy sok látványos elemmel animáltan működjön.

Ez egy valós igény volt!

Webáruház készítő cégként jó pár áruház elkészítése után gyűlnek a tapasztalatok, s ha az ember követi a piaci viszonyokat, újdonságokat, befogadja az információkat, akkor előbb-utóbb rendelkezni fog annyi tapasztalattal, amit már érdemes figyelembe venni, ha a véleményét megkérdezik. Amikor a kedves megrendelőt le szeretnék beszélni finoman valamiről, akkor azt néha nem véletlenül teszik. Vagy rossz a gondolat vagy rossz a gondolat. Nem fog jó kisülni belőle.
Persze a megrendelő gyakran bepróbálkozik a "de tegyünk egy próbát" típusú mondattal. Hát tegyünk..., ha a pénz nem számít... ez utólag lesz drága.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése