2016. június 19., vasárnap

Hogyan válasszunk webáruház készítőt


Új webáruház indításakor mindenkiben felmerül a "Hogyan válasszunk webáruház készítőt" kérdés.

Első és talán a legfontosabb, hogy ne ár alapján döntsön. Ha webáruházat szeretne készíttetni, valószínűleg több árajánlatot fog bekérni. Ezen a piacon nincs minimum és maximum ár. A készítés árának határa a csillagos ég, mint ahogy a készítendő áruház megoldások tudása között is rengeteg eltérés tapasztalható. Ne a legolcsóbb ajánlat kiválasztása lebegjen a szeme előtt!
Nyilván az ár is nagyon fontos tényező, de egyáltalán nem mindegy, csak az ár alapján döntsön valaki. 
Kérjen referenciát! A kapott referenciák kinézete ugyan szubjektív dolog valakinek tetszik, másoknak pedig nem, de ha végignézi őket keresse az egységességet, megjelenés szépségét és összhangját. A kinézetre elsősorban a tartalmi elemeken kívüli design vonatkozzon, hiszen egy szépen kitalált és összerakott grafikai elemekkel megjelenített webáruházat is nagyon el lehet rontani néhány rettenetes képpel, amit már a kezelője töltött fel, mert neki az is megfelelt. :(

A design és a használhatóság után érdemes megnézni az áruház egyes oldalait is, megjelennek-e a keresőben. Keressen rá néhány termékre, termékhez kapcsolódó - az oldalon is megtalálható - szóra.
Célszerűen olyan megoldást készítő céget keressen, ahol az áruház elkészítése mellett más szolgáltatást is igénybe tud venni. Például keresőoptimalizálást.
Miért fontos ez? Azért, mert az áruházat készítő cég nem minden esetben engedi, hogy egy keresőoptimalizálást végző harmadik fél belenyúljon a programba (garancia, hibás működés lehetősége, stb.)

Kérjen modullistát. Kérdezze meg milyen meglévő modulokkal rendelkezik a legnagyobb tudású változata az áruháznak, amikkel menet közben - külön díjazásért -, de viszonylag egyszerűen fejleszthető, bővíthető a meglévő tudás. Kérdés az is, hogy ezek bármely áruháztípusba bebővíthetők vagy csak némely változatba!

Már az elején a jövőre gondolva, egy lehetséges későbbi ötlet, igény új fejlesztést generál. Nem minden esetben van olyan meglévő tudása az áruháznak, amit az indításkor nem kért, menet közben pedig "csak be tudják kapcsolni" Önnek. Ekkor szokott jönni a hideg zuhany, az egyedi fejlesztések díjazása, óradíja. Kérje már az elején, az első árajánlat kéréskor, az egyedi fejlesztések óradíját, hogy később ne kelljen meglepődnie.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése