2016. június 20., hétfő

Milyen legyen a webáruház kinézete?

Milyen legyen a webáruház kinézete, avagy ne a design legyen az elsődleges szempont.
Nagyon fontos egy webáruház esetén a látvány, de semmiképpen se erre alapozva hozzuk meg a döntésünket a template kiválasztásakor vagy az elkészített egyedi grafikai tervek elfogadásakor.
Fontos a design, a látványos grafika melynek akár valamilyen üzenete is lehet, de sose írja felül a tartalmat, hiszen nem a design-t fogjuk eladni.
Nézzünk néhány gyakori hibát, amivel a webáruház megjelenése ronthatja a vásárlók vásárlási hajlandóságát.

1, Nehéz eligazodni a menüstruktúrában, nem találhatók meg könnyen a termékek.

Gyakori hiba, hogy a webáruházak esetén a termékek egy webáruház, webshop vagy egy termékek nevű menüpontból érhetők csak el. El vannak dugva szerencsétlenek, mintha senki sem szeretné őket eladni. Miért kell a látogatónak akár hármat kattintania, mire terméket láthat? Már a két kattintás is néha nem hatékony.

2, Rossz navigációs megoldások

Nagy nehezen megtalálta szegény látogató a termék kategóriákat, de egyik kategóriából a másikba nincs átjárás, nincs visszalépés az előző szintre csak kizárólag a bonyolult menü elérésén keresztül.
Egy visszalépés az előző oldalra (ami a termék kategória), vagy morzsamenü a szintekkel, netán a kategórián belüli előző termék/következő termék nagyban tudja segíteni a leendő vásárlót.

3, Duplikált felépítés

Olyan webáruházzal is találkoztunk már, ahol a termékek mint termék külön szerepeltek egy menüpontban, de csak bemutató jelleggel. Ehhez társult a webshop menüpont, ahol megjelentek még egyszer, szinte az előző kategorizálással azonos felépítésben csak azért mert ott lehetett MEGVÁSÁROLNI őket. :) Ebben a menüpontban a termék annyival volt több, hogy volt ára, cikkszáma, csomagolási leírás és még 2 fotója valamint a kosárba gomb. Érdemes? Érdemes ezért különvenni? Hát nem!

4, A grafikai elemek túlzott használata

Egy webáruháznak nem kell csilli-villi (pláne animált) háttérképpel felhívnia a figyelmet magára, felesleges grafikai elemekkel feldúsítani és megnehezíteni a termék megkülönböztetését a webáruház háttérétől. A webáruház grafikai megjelenése legyen letisztult, domináljanak benne a termékfotók. A fotók ne olvadjanak bele a design-ba, hiszen azok mutatják be a termékeket, azokon keresztül lehet a vevőt meggyőzni a termékről. Ne feledjük: rossz fotó -> rossz lehetőségek!

6, Semmiképpen sem Flash!

Bárki, bármilyen meggyőzően ajánlgatja a Flash bármilyen formáját 2016-ban eszébe ne jusson senkinek se a webáruházban Flash-t alkalmazni. Sőt, ahol a webáruháznál előkerül a Flash, kérjük meneküljön! Szuper és látványos menümegjelenítéseket tudnak készíteni benne. :)
Egy villogó, animált elem (nem csak Flash lehet animált) nem éri el azt a hatást, amit sokat gondolnak róla, nem viszi előbb a vevőt a termékhez.... sőt, inkább az ellenkezőjét váltja ki! Miért? Mert az interneten minden ami villog, az általában reklám. :)

7, Óvatosan minden felugróval

Legyen az bármilyen szuper ajánló, akció vagy hírlevél feliratkozás. Persze fontos a marketing, de legyen határa és nem minden áron!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése