2016. november 17., csütörtök

Black Friday a webáruházakban


Black Friday őrület!

A Black Friday (fekete péntek) a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott néhány évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés 1966-ban keletkezett, használata 2009-re vált általánossá. 

Magyarországon első alkalommal 2015. november 27-én tartották meg a kiskereskedelemben a Black Friday nevű akciót.

Jellemzően az USA-ban ekkor a boltok termékeik egy részét óriási kedvezménnyel árusítják, de tényleg óriási.

Ezek a hatalmas akciók nem az teljes árukészletre vonatkoznak, hanem sok termékből csak limitált darabszám áll rendelkezésre.

Magyarországon még nem jellemző az óriási kedvezmény. A 15% megvan, 20% már ritkább, a 30%-nak meg már mindenki úgy örül, mintha már Karácsony lenne.

Black Friday a webáruházában, hogy legyen jó nekem is a Black Friday?

Biztosan hallotta már, hogy a kevesebb néha több. Nincs annál illúziórombolóbb, mint a hetek óta beharangozott nagyszabású Black Friday webáruház akció bannerre kattintva az ember az áruházban találja magát, de  csak kapkodja a fejét hol vannak az akciós termékek. Benne vannak a szokásos helyükön a kategóriákba, de csak annyi látszik róluk, hogy maximum az árukból derül ki, hogy itt bizony akció van. Az már csak hab a tortán, hogy 1 akcióba botlunk menüpontonként, azt is csak véletlenül a 3. vagy 4. oldalon.

Készüljünk fel, tervezzük meg. 
Ha kevés akciós terméket kínálunk, akkor tegyük ki őket egy Black Friday landing oldalra vagy készítsünk egy Black Friday akció menüpontot és válogassuk oda össze ezeket a termékeket. 

Természetesen erre irányítsunk minden hirdetésből, linkből az érdeklődőket.
Nyugodtan össze lehet válogatni ilyen módon, mert aki ilyen akcióban indul vásárolni, relatíve kevés nem akciós teljes áru terméket fog vásárolni, pláne, hogy esetleg nem nézett utána.

Amúgy Magyarországon lassan eljutunk odáig, hogy egész novemberben Black Friday lesz, mert mindenki a legnagyobb hasznot szeretné húzni az akcióból, ezért már ideje korán hónap közepén elkezdik az akciókat. Gondoljuk az Edigital tavalyi akciójára vagy a 2016-os MediaMarkt Red Friday-re. Ettől függetlenül, ha valakinek sikerül kifognia egy számára kedvező vételt, biztosan nem fog ellene tiltakozni. :)

Hajrá holnapra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése